Тема:Рослинний світ України.
Мета:спираючись на знання з
біології,сформувати в учнів уявлення про різноманітність рослинного покриву України, закономірності його
розміщення;познайомити із видовим складом та станом рослинних ресурсів;
познайомити із зникаючими видами рослин; показати вплив господарської
рослинності;виховувати бережне ставлення до
природи.
Обладнання: карта рослинності України; малюнки
рослин; картки – завдання; презентація «Рослини України»; Червона книга;
підручник «Стежинами рідного краю».
Основні поняття і терміни: рослинність, флора, рослинні
ресурси, ендеміки, Червона книга, Зелена книга.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І Організаційний момент.
Психологічне
налаштування.
** Я
прийшов(ла) на урок для того щоб………………………
ІІ Актуалізація опорних знань.
Яку
тему вивчали ?
Чи є
зв’язок грунти – рослинність?
Вправа
«Закінчити речення»: (із подальшою взаємоперевіркою)
1. Особливе пиродне тіло, яке
утворилося в тонкому верхньому шарі земної кори в результаті взаємодії всіх
природних компонентів…………….
2. Засновником наукового
ґрунтознавства є ………………………………..
3. Основними факторами
ґрунтоутворення є …………………………………….
4. Гірська порода на якій почався
процес ґрунтоутворення називається…….
5. Зміна типів грунтів на
рівнинах спричинена …………………………
6. На півночі України
найпоширенішими є грунти ……………………….
7. В центрі України
найпоширенішими є грунти ………………………………
8. Найродючишими є грунти
……………………………………..
9. У Карпатах переважають
……………………………………..
10 Руйнування грунтів під впливом води та
вітру називається ……………….
11 Землі суходолу, які можуть бути
використані людиною ………………..
12 До явищ які погіршують якість грунтів ,
крім ерозії, відносять …………
ІV Вивчення нового матеріалу.
1 Рослинний
покрив.
В
Україні нараховується понад 25 тис. видів вищих рослин. Близько 80 видів дерев,
280 чагарників, понад 950 однорічних трав’янистих рослин, з вищих – 600 є
ендемічними, майже стільки ж рідкісних і зникаючиш видів. Збереглися реліктові
види. Залежно від сукупності видів рослин на певній території виділяють типи
рослинності.
«Словничок» З’ясувати зміст понять – флора,
ендеміки,реліктові
Викреслювання
схеми
Чинники , що впливають на
поширення рослин
? ? ? ? ?
2.
Основні типи рослинності.
(Розповідь
вчителя)
***Рослинність
змінюється за законами широтної зональності на рівнинах та висотної поясності в
горах.
***У
межах України виділяють такі типи рослинності: ліси, степи, луки, болота.
Клас
поділяється на 3 групи.
(кожна
група отримує картку із завданням)
І
група - ліси
Ліси
|
Грунти
|
Основні види рослин
|
Хвойні і широколисті
широколисті
|
ІІ
група – степи
Степи
|
Грунти
|
Основні види рослин
|
Лучні
Справжні
пустельні
|
ІІІ
група – луки та болота
Луки
|
||
Заплавні
Високогірні
болота
|
Після
закінчення роботи (10 хв.) в групі розповідають за планом:
-
Особливості поширення
-
Видовий склад
-
Характеристика окремих видів
3.
Рослинні ресурси.
(викреслювання
схеми)
Сировина
Технічна харчова кормова лікарська
4.
Охорона рослинності.
Негативний
вплив господарської діяльності людини.
(бесіда)
5.
Рослинний світ Олександрівщини.
(робота
з підручником «Стежинами рідного краю»)
-
У якій природній зоні розташована Олександрівка?
-
Які природні угруповання поширені на території?
-
Вдовий склад рослин.
-
Чи є на території району рідкісні і зникаючі види рослин?
V Узагальнення і систематизація
знань
Завдання
1: Поділити на групи наведені види рослин:
Дуб,
ковила, тис, конвалія, типчак, сосна, смерека, ромашка.
Завдання
2: Назвати по 5 видів рослин розповсюджених в Україні:
А)
деревні;
Б)
трав’яні;
В) занесені до Червоної книги;
Г) лікаські.
Завдання 3. Робота з контурною картою (нанести ареали поширення різних
типів рослинності) (закінчити вдома)
Домашнє завдання: Прочитати «Рослинний світ України»
Робота з контурною картою.
Робота з контурною картою.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.