понеділок, 5 березня 2018 р.

Сільське господарство. Рослинництво

Урок географії у 9 класі
Тема : Сільське господарство. Рослинництво.
Мета: з’ясувати напрями та рівень розвитку сільського господарства в Україні,структуру сільськогосподарських угідь;визначити особливості та чинники розміщення галузей рослинництва територією країни; спеціалізацію окремих регіонів країни та країни загалом;удосконалювати навички аналізу тематичних карт;
- розвивати допитливість,аналітичні здібності,просторове мислення;
- виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: підручник,атласи,карти земельні ресурси , агрокліматичні ресурси, сільського господарства України,статистичні дані про розвиток галузі.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку.
1.     Організаційний момент
2.     Мотивація навчальної діяльності
Половина найродючіших грунтів у світі – чорноземів – розташовані в межах України.Чи сприяє це розвитку рослинності в країні ?
3.     Актуалізація опорних знань
Бесіда.
1.     У межах яких природних зон розташована Україна?
2.     Які форми рельєфу в яких частинах переважають?
3.     Які грунти переважають у кожній природній зоні та в гірських країнах?
4.     Природні чи антропогенні ландшафти переважають у різних регіонах України?
5.     Яка сировина потрібна для виробництва хліба,круп,цукру?
6.     З яких регіонів України до наших магазинів завозять помідори, кавуни,виноград,болгарський перець?
4.     Вивчення нового матеріалу
1.     Склад , структура та чинники розвитку сільського господарства України.
(розповідь з елементами бесіди)
·        В Україні рослинництво суттєво переважає над тваринництвом (70%-30%). Продукція с,г забезпечує  внутрішній ринок країни і надходить на міжнародні ринки. Експорт сільськогосподарських і продовольчих товарів щорічно забезпечує понад чверть валютних надходжень країни.
·        Структура сільськогосподарських угідь (аналіз діаграми мал.54 стр.76 підр.)
·        Чинники розвитку.
Природні умови (робота з картою).
           Соціально – економічні чинники ( трудові ресурси, особливості розселення, землеробські традиції, характер землеволодіння і аграрна політика держави).
***Агрохолдинг – це сукупність материнських та дочірніх компаній, що виробляють і переробляють с,г продукцію.
2.     Галузі рослинництва та  географія вирощування.
(складання схеми,робота з картами)
                                             Галузі рослинництва
 

***Працюючи з картами учні визначають області, що забезпечують найбільші обсяги виробництва зернових,технічних культур. Райони поширення картоплярства, овочівництва , баштанництва, садівництва, виноградарства.(Робота в парах).
5.     Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа «Ланцюжок».
Назвати:
а) основні культури Полісся, Лісостепової та Степової зон,Карпатських та Кримських гір, свого регіону;
б)факти, що свідчать про суттєве значення сільського господарства та рослинництва для господарства країни.
6. Підсумки уроку.
Висновок. Україна має всі можливості для покращення розвитку сільського господарства.

Домашнє завдання. Прочитати параграф 14. Дати відповіді на запитання стр.82.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.