вівторок, 13 березня 2018 р.

Урок географії у 8 класі.


                 Тема:Рослинний світ  України.
Мета:спираючись на знання з біології,сформувати в учнів уявлення про  різноманітність рослинного покриву України, закономірності його розміщення;познайомити із видовим складом та станом рослинних ресурсів; познайомити із зникаючими видами рослин; показати вплив господарської рослинності;виховувати бережне ставлення до  природи.
Обладнання: карта рослинності України; малюнки рослин; картки – завдання; презентація «Рослини України»; Червона книга; підручник «Стежинами рідного краю».
Основні поняття і терміни: рослинність, флора, рослинні ресурси, ендеміки, Червона книга, Зелена книга.
Тип уроку: комбінований.

                                                     Хід уроку
І Організаційний момент.
Психологічне налаштування.
** Я прийшов(ла) на урок для того щоб………………………
ІІ Актуалізація  опорних знань.
Яку тему вивчали ?
Чи є звязок грунти – рослинність?
Вправа «Закінчити речення»: (із подальшою взаємоперевіркою)
1.    Особливе пиродне тіло, яке утворилося в тонкому верхньому шарі земної кори в результаті взаємодії всіх природних компонентів…………….
2.    Засновником наукового ґрунтознавства є ………………………………..
3.    Основними факторами ґрунтоутворення є …………………………………….
4.    Гірська порода на якій почався процес ґрунтоутворення називається…….
5.    Зміна типів грунтів на рівнинах спричинена …………………………
6.    На півночі України найпоширенішими є грунти ……………………….
7.    В центрі України найпоширенішими є грунти ………………………………
8.    Найродючишими є грунти ……………………………………..
9.    У Карпатах переважають ……………………………………..
  10 Руйнування грунтів під впливом води та вітру називається ……………….
  11 Землі суходолу, які можуть бути використані людиною ………………..
  12 До явищ які погіршують якість грунтів , крім ерозії, відносять …………
ІV Вивчення нового матеріалу.
1 Рослинний покрив.
В Україні нараховується понад 25 тис. видів вищих рослин. Близько 80 видів дерев, 280 чагарників, понад 950 однорічних трав’янистих рослин, з вищих – 600 є ендемічними, майже стільки ж рідкісних і зникаючиш видів. Збереглися реліктові види. Залежно від сукупності видів рослин на певній території виділяють типи рослинності.
«Словничок» Зясувати зміст понять – флора, ендеміки,реліктові
Викреслювання схеми
                     Чинники , що впливають на поширення рослин
?                               ?                       ?                      ?                                    ?
2. Основні типи рослинності.
(Розповідь вчителя)
***Рослинність змінюється за законами широтної зональності на рівнинах та висотної поясності в горах.
***У межах України виділяють такі типи рослинності: ліси, степи, луки, болота.
Клас поділяється на 3 групи.
(кожна група отримує картку із завданням)
І група - ліси
Ліси
Грунти
Основні види рослин
Хвойні і широколисті
широколисті



ІІ група – степи
Степи
Грунти
Основні види рослин
Лучні
Справжні
пустельні



ІІІ група – луки та болота
Луки


Заплавні
Високогірні
болота


Після закінчення роботи (10 хв.) в групі розповідають за планом:
-         Особливості поширення
-         Видовий склад
-         Характеристика окремих видів
3. Рослинні ресурси.
(викреслювання схеми)
                                                        Сировина
              Технічна           харчова                 кормова         лікарська
4. Охорона рослинності.
Негативний вплив господарської діяльності людини.
(бесіда)
5. Рослинний світ Олександрівщини.
(робота з підручником «Стежинами рідного краю»)
-         У якій природній зоні розташована Олександрівка?
-         Які природні угруповання поширені на  території?
-         Вдовий склад рослин.
-         Чи є на території району рідкісні і зникаючі види рослин?
V Узагальнення і систематизація знань
Завдання 1: Поділити на групи наведені види рослин:
Дуб, ковила, тис, конвалія, типчак, сосна, смерека, ромашка.
Завдання 2: Назвати по 5 видів рослин розповсюджених в Україні:
А) деревні;
Б) трав’яні;
В) занесені до Червоної книги;
Г) лікаські.
Завдання 3. Робота з контурною картою (нанести ареали поширення різних типів рослинності) (закінчити вдома)
Домашнє завдання: Прочитати «Рослинний світ України»
                                       Робота з контурною картою.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.