Тема: Біологія – наука про живу природу.
Мета:ознайомити учнів з наукою про живу природу -
біологією; поглибити знання про
відмінності живої і неживої природи; дати поняття про основні ознаки життя;
n
розвивати уміння
порівнювати тіла природи між собою та робити висновки; уміння логічно мислити
та давати розгорнуті відповіді на запитання;
n
виховувати
бережливе ставлення до навколишнього середовища; проводити просвітницьку роботу
з метою усвідомлення того , що біологія має важливе значення для вирішення
проблем сьогодення.
Обладнання:схеми
, малюнки , картки, тестові завдання, підручник «Стежинами рідного краю»,
Червона книга України, відео презентація.
Хід
уроку
I Організаційний момент.
Психологічна
гра
Підняти
руки хто:
1. Гарно провів літні канікули?
2. Відпочивав на морі?
3. Допомагає батькам вдома?
4. Скучив за друзями і школою?
5. Буде гарно навчатися протягом року?
6. Буде гарно працювати на сьогоднішньому уроці?
7. Хто отримає 12 балів?
8. Хто має хороший настрій і готовий працювати?
II Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні
проведемо урок у вигляді невеликої мандрівки. Пунктами плану будуть зупинки. А
з’ясувати ми повинні наступне:
n
Що є предметом
вивчення даної науки?
n
Які є біологічні
науки та що вони вивчають?
n
Які методи
використовує дана наука для вивчення живої природи?
Для здійснення нашої мандрівки нам будуть потрібні: підручник, робочий
зошит, картка результатів спостережень, підручник «Стежинами рідного краю».
III Вивчення нового матеріалу.
1.
Зупинка №1 «Біологічна»
Загадки про живу природу:
У вінку зеленолистім
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду
(Калина)
Навесні біле
Літом зелене,
Восени жовте,
Взимку добре.
(Яблуко)
Я найпершим зацвітаю
Синім цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не буде влітку.
( Пролісок)
Гостроносий і малий
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?
(Їжачок)
Хто годинника не має,
Вранці він нас піднімає.
Кожен піднімається
З сонечком вітається.
(Півень)
Бесіда:
1.
Що об’єднує дані об’єкти?
2.
Назвати ознаки
живих організмів.
Учні заповнюють схему на дошці.
(ознаки життя)
Для того щоб вирушити до наступної зупинки виконуємо вправу.
Із поданих слів побудувати речення:
-- живих,- ознаки, Ріст, організмів,і розвиток.
-- називає, учений, терміном,Вперше, «біологія», французький, Ламарк, цю
науку.
-- дихають, організми, розмножуються, живляться, Живі.
Отже
біологія - наука про живі організми.
Вперше називає цю науку терміном «біологія» французький природодослідник Ж.Б.
Ламарк в 1802 році.
2. Зупинка №2 «Наукова»
Презентація
«біологічні науки»
(учні за слайдами визначають науку та предмет її вивчення)
Учитель. В природі живі організми взаємопов’язані між собою . Вживаються між собою організми різного
рівня складності як одноклітинні так і багатоклітинні.
Навести приклад.
Для того щоб вирушити до наступної зупинки виконуємо вправу:
«Побудуй логічну пару»
Науки Об’єкти вивчення
1.ботаніка
а)тварини
2.зоологія
б)спадковість і мінливість
3.генетика
в)рослини
4.палеонтологія
г)викопні рештки
5.анатомія д)будова тіла
6.цитологія
е)мікроорганізми
7.мікробіологія
є)клітину
Зупинка №3 «Дослідницька»
(самостійна робота з підручником)
Кожен учень заповнює схему:
Методи біологічних досліджень.
Бесіда:
--вказати який метод є найдавнішим і чому?
--вказати який метод є найсучасніший і чому?
Зупинка №4 «Всезнайки»
Застосування знань з біології в житті людини.
(бесіда)
Лікарські рослини своєї місцевості.
(робота з підручником «Стежинами рідного краю»; бесіда)
Охорона рослин
(перегляд Червоної книги України)
IV Узагальнення і систематизація знань.
Ось і добігає кінця наша подорож.
Для того щоб потрапити додому ми повинні виконати тести.
(із подальшою взаємоперевіркою)
1.Наука, що вивчає живі організми- це:
А)фізика Б)географія В)хімія Г)біологія
2.Наука про клітину це:
А)анатомія Б)мікробіологія В)цитологія
3.Вперше термін «біологія» застосовує:
А)К.Лінней Б) Ж.Б.Ламарк
4.Наука що вивчає будову організмів:
А)ботаніка Б)анатомія В)палеонтологія
5.Ознака живих організмів пов’язана із пересуванням у просторі:
А)розвиток Б)дихання В)рух
6.Мікроскопію - як метод біологічних досліджень застосовують при вивченні:
А)урожайності пшениці
Б)внутрішньої будови листка
В)зовнішньої будови тварини
7.Найдавнішим методом біологічних досліджень є:
А) спостереження
Б)моделювання
В)мікроскопія
8.Кількість видів рослин Олександрівщини занесених до Червоної книги:
А)5 Б)15 В)20
Обговорення. Виставлення оцінок.
Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника.
Із поданих слів скласти коротку розповідь.
Дерева, квіти, біологія, жовте, прохолода, листя, школа, осінь, друзі,
урок.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.